gily-meno - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van carlageorge - WaarBenJij.nu gily-meno - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van carlageorge - WaarBenJij.nu

gily-meno

Door: carlageorge

17 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo Allemaal,

Toen we vanmorgen zaten te ontbijten in het zonnetje, kwam er een verkoper voorbij,
carla had hem gisteren ook al ontmoet maar toen niets gekocht. We raakten met hem in gesprek, waarbij hij vertelde dat hij soms niet wist of zijn kinderen de andere dag wel iets te eten kon geven, en dat hij desondanks nog eten aan zijn buurman zou geven, dit heeft ons beiden geraakt.Hij moet per dag voor 400.000 roepia(36euro) verkopen, maar had al 4 dagen niets verkocht We hebben iets bij hem gekocht en gevraagd of hij vandaag onze gids wou wezen, we hebben veel van het eiland gezien en ook waar hij woonde, dat wil je niet weten, hij heeft 2 prachtige dochters 5 en 7 jaar oud, in de winkel hebben we wat voor zijn dochters gekocht en wat om te eten, hierna heeft hij ons weer terug gebracht naar ons hotel en hebben we hem nog wat kleding meegeggeven. Toen een broodje gegeten, met wederom een verkoopster aan de deur van haar ook wat gekocht en terug naar de hotel-kamer. Hier troffen we een bediende van het hotel die voor ons een snorkel-tocht heeft geregeld, met hem nog even beach-ball gedaan. Tegen 3 uur kwam onze prive-boot en zijn we gaan snorkelen bij het eiland gily-meno, een stuk of 8 schildpadden gezien, waarvan een hele grote, wederom prachtig, om half zes weer terug, het hotel alvast betaald en een paardekar geregeld voor sávonds als we weer bij scallywags gaaan eten. Hier hebben we heerlijk romantisch op het strand gegeten. Om goed 22.00 uur weer bij onze hotel-kamer waar we de boel gaan inpakken, want morgenvroeg om 9.00 uur staat de taxi(=paardekar) voor de deur. Indien internet aanwezig, oant moarn.

• 17 Juni 2010 - 19:18

Sabine:

Echt een mooi verhaal!:D

• 17 Juni 2010 - 22:01

Monique:

Je hebt me weer tot tranen geroerd. Jullie zijn goed bezig. Luv u both

• 18 Juni 2010 - 14:19

Marion:

dit is een waarschuwing voor george:laat car niet alleen op pad gaan want voor je het weet heeft ze twaalf balineesjes geadopteerd!
    wel schrijnend dat verschil he wij maar zeiken hier op alles.liefs van ons