zaterdag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van carlageorge - WaarBenJij.nu zaterdag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van carlageorge - WaarBenJij.nu

zaterdag

Door: carlageorge

12 Juni 2010 | Indonesië, Bali

et mee kon zou ik alleenel me al wat beter en ga mee.
Om 2 uur stond de chaufeur er.Een goed half uur rijden staan we aan de voet van de berg en gewapend met een zaklantaarn beklimmen we de trap die leidt naar de tempel, hier aangekomen gaat de gids zijn ochtend gebed doen. Hierna begint het echte werk, een smal eenpersoonspad vol obstakels leidt ons omhoog. Na ongeveer tweeenhalf uur klimmen bereiken we een kleine open plek 2000 mtr hoog, waarvan we denken dat het de top is, vertwijfeling slaat toe als de gids zegt dat het nog 3 uur klimmen naar de top is 3145 mtr, de moed zinkt ons in de schoenen, daar george niet fit en carla dikke knie, tazamen met nog een gids en drie franse jongelui maken we een kampvuur om ons op te warmen. Hierna besluiten we met zijn allen niet verder te gaan. Het afdalen wordt nog een lastige klus, maar verloopt voorspoedig en om ongeveer 7 uur staan we weer naast de taxi en zijn we kapot, maar ook weer blij dat we het gedaan hebben, een geweldige ervaring rijker, maar nooit weer, onderweg naar het hotel nog bij een dokter gestopt om me te laten onderzoeken, ales oke, 3 soorten medicijnen mee en terug naar het hotel, George gelijk zijn bed in, Carla zonnebaden op een grote kei in de rivier, wordt tegen een 1 uur toch wel een beetje ongerust en ben haar gaan zoeken en gelukkig gevonden. Het wordt eentonig maar na het eten wederom op bed, Carla nog even op de laptop. S'vonds na het eten zouden we nog een wandeling gaan maken langs de rivier, maar de regen kwam met bakken uit de hemel. Dus genoodzaakt op de hotelkamer te blijven en niet al te laat op bed.

Vrijdag 11 juni.

Om 7 uur opgestaan, want we gaan om 7.30 uur deelnemen aan de dagelijkse ochtend-meditatie, deze leuke ervaring eindigt tegen 8.30 uur, waarna we besluiten nog even naar de rivier te lopen voor een korte wandeling. Na het ontbijt de koffers ingepakt en om 10.15 uur in de taxi. Deze keer een goed engels-sprekende chauffeur, onderweg raad hij ons aan om bij een zilver-smederij aan te gaan, hier hebben we gezien hoe de sieraden handmatig worden vervaardigd, nog even in het winkeltje gekeken en verder in de taxi naar het plaatsje Sibertan om bij een kraampje wat fruit te kopen (ramputan), vlak voor ons hotel nog een foto gemaakt van stenen vervaardigd uit lava, aangekomen bij onze nieuwe locatie, het is wat primitief, maar weer met en prachtig uitzicht over het dal en de rijstvelden. Wat gegeten en dan brengt hij ons naar het strand, waar we tot ongeveer 17.00 uur verblijven
om 18.00 uur weer bij het hotel gedoucht en gegeten en gaan nu op bed.Tot de volgende keer groetjes Carla en George.