maandag 14 juni duiken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van carlageorge - WaarBenJij.nu maandag 14 juni duiken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van carlageorge - WaarBenJij.nu

maandag 14 juni duiken

Door: carlageorge

15 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

hallo iedereen
Smorgens heerlijk ontbijten .En toen op naar de duikschool waar we een instructie duik hadden afgesproken.
Aangekomen werden we welkom geheten door lisa.Samen met steef geven ze ons een instrucie les voor carla heet dat een opfris les.Eerst theorie en daarna in een zwembad met uitrusting de eerste oefeningen.
Dit duurt ongeveer tot half 1.Dan is het tijd om wat te eten.Om 2 uur gaan we samen met Steef en de boot met andere duikers een 12 meter duik maken van ongeveer 45 minuten.de plaats waar we gaan duiken heet Hans Reef.We zijn beide nerveus voor george is het zijn eerste duik en voor mij weten jullie wel waarom ik nerveus was.Dan zijn we op de plek waar we naar beneden moeten op de rand van de boot zitten fles over de rand alles vast houden en dan achter over laten vallen en dan meteen met je vingers een oke teken geven.We zwemmen met ze 3 naar een boei en dalen dan naar beneden.We vinden het helemaal geweldig en voor dat we er erg in hebben is de tijd om. Steef laat een soort boei gevuld met lucht omhoog gaan dan weet de schipper van de boot waar hij ons op moet pikken.
We hebben beide een overwinning gehaald voor ons zelf.Terug naar de duikschool om na te praten en niet te vergeten george krijgt een diploma.En Carla een stempel in haar logboek.We gaan terug naar het hotel om aan het strand een drankje te drinken en de zonsondergang te bewonderen.Hierna is het al snel tijd om naar het cafe gita gily te gaan om met nederlanders de eerste wedstrijd van het nederlands elftal te zien.Om half 11 is de wedstrijd afgelopen. Lopen in het donker want er is hier geen tuinverlichting naar ons hotel en dan gaan slapen maar eerst een kakkerlak verjagen.