Vrijdag 4 juni - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van carlageorge - WaarBenJij.nu Vrijdag 4 juni - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van carlageorge - WaarBenJij.nu

Vrijdag 4 juni

Door: carlageorge

07 Juni 2010 | Nederland, Purmerend

Vrijdag 4 juni.

Vanmorgen om 8 uur opgestaan, met zijn tweeen naar het ontbijt. Om 10 uur een taxi genomen, dar we vandaag naar de Batu-grotten en Genting-highlands. Eerst naar Batu, om bij de grot te komen moet je eerst 272 treden omhoog, terwijl je dit doet wordt je omringd door Mankake-apen, na deze grot bezocht te hebben, gingen we naar de dieren ernaast o.a. kooikarpers, slangen, schildpadden etc. Hierna naar een Hari-krishna tempel, zijn ook nog gezegend, je weet nooit waar het goed voor is! De taxi-chauffeur blijft de hele gad bij ons kost all-in 80 euro en hij vind het prachtig heeft de dag van zijn leven. Om 14.00 uur zijn we met zijn drieen gaan eten. Hierna op weg naar Genting-highlands, waar we met de kabelbaan naar boven gaan. Nu we de taxi-chauffeur toch bij ons hebben kan hij mooi als tolk optreden. Als eerste wil Carla naar het casino, ik mag niet naar binnen i.v.m. mijn korte broek, zij met z,n tweeen naar binnen even gokken op nr 14, maar helaas geen geluk vandaag, toen het park (net Hellendoorn ) in, is niet echt ons ding. Terug naar de kabelbaan in de taxi en terug naar het hotel, waar we om 18.15 uur arriveren. Na ons opgefrist te hebben willen we naar china-town. Dit is een markt met talloze kraampjes, waar ze allemaal nep-artikelen verkopen, om kwart voor 10 nog iets gegeten uiteraaard bij de chinees, snel een taxi en op naar het hotel en slapen.

Zaterdag 10 juni.

Opgestaan om 7 uur, douchen, ontbijten en om 9 uur in de taxi richting Kuala-lumpur-internationel-airport. Om 10 uur hier aangekomen, ingecheckt en om 12 uur de lucht voor een vlucht van 3 uur naar Denpasar-airport, visa gekocht anderhalf uur in de rij voor paspoort-controle, taxi stond klaar en brengt ons naar hotel-Biyukukung, hier aangekomen opgefrist en wat rondgekeken. Het uitzicht vanuit de slaapkamer boven is prachtig over de rijstvelden. plots komen we tot de ontdekking, dat we de kleine koffer vergeten zijn opde luchthaven Denpasar, waarna we besluiten eerst wat te gaan eten en daarna de koffer ophalen, aangekomen op de luchthaven staat onze koffer er gelukkig samen met nog ongeveer 15 andere, dus we zijn niet de enige sukkels!!!! Papieren ingevuld naar de taxi en terug naar het hotel aankomst 23.00 uur. We besluiten nog wat te drinken en dan op bed, als plots Ron en Dian voor onze neus staan, ze blijken n.l. in een hotel te zitten nog geen 100 meter van ons af, gezellig zitten met z,n vieren en 3 uur op bed!

Zondag 6 juni.

Uit bed om 7 uur en om 8 uur in de taxi, want we gaan vandaag mountainbyken met een jong stel fransen, nadat we ze hebben opgepikt gaan we de berg op naar een restaurant waar we gaan ontbijten met een prachtig uitzicht over een meer in de diepte, na het ontbijt terug in de taxi op naar de fietsen daar kregen we een korte uitleg en regels, helm op handschoenen en een flesje water, we rijden met z,n vijven en 95% is bergafwaarts over soms slechte wegen, terwijl we fietsen krijgen we uitleg van de gids en genieten van de prachtige natuur en de rijstvelden. De fietstocht is ongeveer 25 km, om 14.00 uur zit het fietsen erop en staat er een diner voor ons klaar in een restaurant ook weer prachtig gelegen bij de rijstvelden en palmbomen. Onder het eten kwamen we in gesprek met de 2 uit Parijs waar we die dag mee hadden gefietst en vertelden ons dat ze op huwelijks-reis waren, hij was brandweerman en fitness-trainer en zij werkte in een supermarkt, na het eten terug naar het hotel bij aankomst kregen we een 4 uur durende massage, om half 8 stonden Ron en Dian voor de deur om te gaan eten, lekker bbq, gepraat, afgesloten met een borrel en op naar de volgende dag.

• 07 Juni 2010 - 17:05

George En Gretha:

Hallo vakantie gangers.We kregen de link via mijn schoonouders
    Leuk om te lezen en te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben .
    Nog veel plezier, geniet ervan.
    groetjes Gretha

• 07 Juni 2010 - 21:04

Gert En Agnes:

Hallo George en Carla.
    Leuk jullie op deze mannier te volgen. 3 jaar geleden waren we daar op de zelfde plaats.Maar wij bleven in Maleisie[rondreis naar boven]Nog heel veel plezier,doe voorzichtig en geniet van alles .Liefs